designing
Workshops
5 воркшопів
щоб навчитися залучати стейкхолдерів на різних етапах дизайн-процесу
Дізнатись більше
Graphics Humanitarium

Розуміння фотографії

Крізь історію фотозображення дійдемо до аналізу та правильної інтерпретації світлин. Почнемо розуміти фотосвіт і говорити його мовою.

Про курс

Щодня і всюди ми бачимо фотографії, а смартфони дозволяють усім бажаючим робити безліч світлин (аби вистачало гігабайтів). Що за зображення нас оточують? Навіщо вони? Які транслюють ідеї?

Щоб допомогти вам розібратися з цими питаннями, ми і зробили курс «Розуміння фотографії». Ми не пояснимо вам, як налаштувати світло і побудувати композицію в кадрі. Тут ви навчитеся розкодовувати фотозображення і насамперед розуміти історичний та культурний контексту твору — коли, як, чому і навіщо він виник? Поступове розгортання розвитку фотографії протягом всього її існування має підвести вас до головного — до аналізу зображення та його коректної інтерпретації.

Після курсу ви розумітимете, навіщо вікторіанці знімали своїх померлих родичів, чому пікторіалісти приділяли стільки уваги формі фотографії і чому сьогодні це вже не так цікаво, про що нам говорить, або намагається говорити, сучасна фотографія. У вас з'явиться свідоме ставлення до фотозображення, або, як то кажуть, ви станете складнішими.

7 лютого 2023 курс триває 2 місяці
1750 грн/міс 3500 грн при повній оплаті всього курсу
1750 грн/міс. при оплаті частинами
30 студентів кожен студент отримує регулярний фідбек від кураторки групи

Кураторка

Вікторія Мироненко

Дослідниця фотографії, кандидатка мистецтвознавства (PhD). Доцентка кафедри кінотелеоператорства Інституту Екранних мистецтв Київського національного університету театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого та авторка й викладачка курсів «Історія світової фотографії», «Контексти фотографії», «Проблеми сучасної фотографії», «Аналіз фотографічного зображення». Членкиня редакційної колегії та авторка тексту фотокниги «Ukrainian Erotic Photography» (видавництво Основи, 2017), упорядниця та авторка тексту до фотокниги «Юрій Косін. Transgression Перетворення» (Blurb, SanFrancisco, USA 2019).

Програма курсу

  • Медіум фотографії

    • Чому медіум? Фотографія і культурна революція: як і чому виник феномен фотографії? Що змінилося у свідомості людства, коли воно почало існувати з новим медіумом? Місце фотографії в історії мистецтва. Експеримент як платформа пошуку. Фотографія і рух: вхопити невловиме.
  • Еволюція фотопортрету

    • Від перших портретів до портретів зірок, від каталогізації людських типів до постмодерністського бачення людини в об’єктиві. «Дзеркало з пам’яттю» - магія перших портретів. Еволюція портрету в першій половині ХХ століття. Фотографії зірок: чому портрети селебріті - це історія «бажання». Постмодерністський погляд на людину: чому це не портрет?
  • Фотопейзаж як найзрозуміліше візуальне висловлювання та його історична еволюція

    • Пейзаж як другий найпопулярніший жанр. Еволюція фотографічного погляду на навколишній світ. Загадковий, чіткий, концептуальний – чому для кожного виміру часу пейзаж обирає іншу візуальну мову. Чому сучасне зображення природи не завжди є пейзажем?
  • Предмет як фото герой

    • Предмет в об’єктиві: від експерименту та модерністського пошуку сутності до реклами і сучасного погляду на предмет. Відчуття предмету: від класичного натюрморту до експерименту. Сучасний погляд на предмет.
  • Документалістика в фотографії

    • Що таке «документальний»? Чи вірно те, що кожна фотографія є документом? Навіщо нам фотодокумент і як документалістика впливала на історію? Найважливіший документ - як це робили класики документалістики? Сучасна документалістика та як вона працює?
  • Фотографія розповідає історію

    • Фотограф всередині події. Фотографія події: інформація чи пропаганда? Як ми розуміємо поняття фоторепортаж?
  • Street-фотографія

    • Чому стріт – це не жанр та чому він є таким популярним? Чи існують закони street-фото та хто їх декларував? Класики street-фото: про що вони намагалися розповісти?
  • Fashion-фотографія

    • Про вічну красу та відверту потворність. Зрежисований арт-продукт чи «конвеєрна» зйомка? Про естетизацію людського бажання споживати. Чому фешн такий різний та що він насправді презентує?
  • Сучасна фотографія та її мова.
    Частина 1

    • Постмодернізм як модель світосприйняття. Питання масової свідомості та фотографічного зображення. Проблема самоствердження та самопрезентації людини через фотографію в добу постмодернізму.
  • Сучасна фотографія та її мова.
    Частина 2

    • Злиття фотографії з усіма художніми практиками. Тенденції сучасної світової фотографії. Зміни поняття реальності в добу постмодернізму, конструювання нових світів. Сфера інтимного в сучасній фотографії. Дослідження категорії табу в сучасній фотографії. Феміністична фотографія та гендерний аспект самовираження.
  • Фотокнига як самостійне явище

    • Фотографія в книзі на початку історії візуальної книги. Сучасна фотокнига, яка вона і навіщо? Створення, просування та колекціонування.
  • Приватні та інституціональні фотоархіви

    • Що може вважатися цінним фотоархівом та які вони бувають? Важливість збереження. Як знайти те, що шукаєш? Яким чином сучасне мистецтво працює з архівами: дбайливі та хижацькі методи? Що робити з приватним архівом?
  • Українська сучасна фотографія. Персоналії та контекст

    • Українська фотографія доби «пост перебудови». Основні тенденції в українській фотографії 1990-х-2000-х років. Українські фотографи на світовій арт-сцені: хто і чому?
  • Тема тіла

    • Погляд на людську оголеність. Людське тіло як об’єкт зйомки та сприйняття тілесності Еволюція еротизму в світовій фотографії. Кордони між еротикою і порнографією.
  • Аналіз фотозображення.
    Частина 1

    • Вебінар
  • Аналіз фотозображення.
    Частина 2

    • Вебінар

Як проходить навчання

Відеолекції та вебінари

Щовівторка та щочетверга ви отримуєте доступ до нових відеолекцій. Два вебінари проходитимуть в четвер о 19:30.

Домашні завдання

На курсі буде 4 домашні завдання: потрібно буде зробити серію знімків на запропоновані теми та написати обґрунтування для них.

Курсовий проєкт

Написати ґрунтовний аналіз фотографічного твору.

Регулярний фідбек

У нас немає базових та преміум режимів. Тільки преміум, завжди. Отримайте від куратора все.

Сертифікат за здобутки

Видаємо лише тим, хто своїм потом, часом і силами його заслужив.

Вебінари

в четвер о 19:30

ГРАФІК

Старт курсу

7 лютого 2023

Відеолекції

щовівторка та щочетверга

Питання

Скільки всього буде занять?

Двічі на тиждень (у вівторок та четвер) ми відкриваємо доступ до лекцій (всього їх буде 14). А вебінари пройдуть в четвер о 19:30.

Чи можна дивитися лекції в будь-який зручний день?

Можна, але важливо встигати виконувати домашні завдання, які ви будете отримувати.

Що, якщо мені не сподобається?

До 4-го заняття ми зможемо повернути вам всю суму за навчання, якщо ви передумаєте.

Скільки часу потрібно приділяти курсу?

Для продуктивного навчання вам знадобиться біля 3-5 годин на тиждень.

Як відбувається комунікація на курсі та в якому форматі куратор дає фідбек?

Вся комунікація на курсі відбуватиметься через платформу Slack (робочий чат групи, канали для домашніх завдань і корисних посилань). Кураторка надає фідбек у вигляді коментарів на домашні завдання і обговорення на вебінарах.

Чи будуть мені доступні відеозаписи лекцій після завершення курсу?

Так, у вас зберігається доступ після завершення курсу.

Чи отримаю я сертифікат після проходження курсу?

Тільки за умови виконання всіх домашніх завдань та курсового проєкту.

Чи будуть записуватися вебінари?

Ми щоразу організовуємо запис, однак краще забронювати час, щоб приєднатися до онлайн-зустрічі — обговорити питання з одногрупниками та проконсультуватися з кураторкою.

Реєстрація

Ще маєте запитання?
Не соромтесь їх ставити.

Проконсультуйте мене