Гараж
Японське графічне мистецтво: гайд від Ірини Гетьман
Естетика японської культури багатошарова та цікава. Мистецтво країни висхідного сонця пройшло шлях від ізольованого явища до одного з найбільш популярних у світі.

Лекторка Projector Library та дизайнерка Ірина Гетьман привідкрила завісу азійського візуального мистецтва. Та зібрала підбірку ключових графічних дизайнерів та їхніх робіт для розуміння візуального стилю Японії.
Мінімалізм та вплив Швейцарського стилю

Ікко Танака

Приклад інтерпретації Швейцарського стилю в японській естетиці. Функціональність, простота композиції, лаконічність кольорів та робота з модульними сітками — стали візитною карткою Ікко Танаки. Серія плакатів, для танцювальної трупи Nihon Byuo, створена на основі поєднання геометрії та абстракції.
Шигео Факуда

Майстер оптичних ілюзій, Шигео Факуда поєднував традиційну концептуальність з модернізмом. Мінімалістичні роботи дизайнера яскраво ілюструють принцип: «менше — значить більше». Всі, хто опановують композиційний прийом — форма та контрформа, зверніть увагу на роботи Факуда.
Шин Мацунага

Дизайнер використовує пустий простір для передачі змісту своїх робіт. Класичні композиційні рішення поєднуються з глибинними образами, які вражають своєю лаконічністю. Таке розуміння простоти — визначальне для японців, воно прийшло в естетику із синтоїзму.
Градієнт — абсолютно самостійний прийом в японській графіці. Кольорові градації змушують глядача дофантазовувати та розширювати смислове поле самостійно.
Головні сенсеї кольору

Дизайнери демонструють — колір абсолютно самостійний елемент. Для передачі динаміки, емоцій та почуттів достатньо правильно підібраних кольорів. Повна свобода та уява глядача можуть розповісти значно більше, ніж графічна система з купою елементів.
Koichi Sato
Mitsuo Katsui
Плакати для Вищої школи сумо

Завдяки використанню градієнту підсилюється ефект динаміки, це додатково розкриває тему єдиноборств та роботи стають більш зрозумілими. Візуальні образи та ефектні кольорові поєднання — змушують інакше подивитися на цей вид бойового мистецтва.
Окреме місце в японському мистецтві зайняв психоделічний візуальний стиль. Він з'явився в якості реакції на розповсюдження та масовість мінімалізму та Швейцарського стилю.
Грандмайстри плакатного психоделічного попарту

Таданорі Йоко (Tadanori Yokoo)

Плакати Таданорі Йоко багатопланові, вони сповнені метафор та символів. В постерах одразу зчитується зв'язок з міфологією та історією. Водночас поєднання естетики старої гравюри з особливостями ар-деко, психоделічного стилю та попарту — створюють ексцентричний, вільний візуальний ефект.
Кеїчі Танамі

Художній стиль Кеїчі Танаамі можна описати так — «більше — це краще». Коли аналізуєш його постери, то переконуєшся, що головний інструмент художника — це фантазія і вміння виходити за рамки традиційного. Танаамі втілив психоделічну естетику, як у власних творчих роботах, так і в комерційних, рекламних та соціальних постерах.
Kazumasa Nagai

Основна тема плакатів Казумаса Нагаї — екологія. Після Хіросіми і Нагасакі — рефлексія на тему техногенних катастроф стала дуже актуальною. У своїх постерах автор створює величезний світ фантастичних звірів, птахів, риб, квітів, які нагадають про те, що їх потрібно зберегти.
Типографіка або використання ієрогліфів в дизайні

Одна з ключових особливостей японських плакатів — типографіка. В сучасній японській писемності співіснують три системи письма (китайські ієрогліфи: Кандзі, японські азбуки: Хірагана і Катакана, латинські букви: Ромадзі). Також, існує ~60 тис. ієрогліфів, тому деколи простіше написати текст від руки, ніж підбирати чи створювати шрифт.
Річі Ямаширо

«Ліс» демонструє — текст не потребує додаткової візуалізації, бо вже сам по суті є нею. Робота створена в знак підтримки збереження лісів. Тут ієрогліф 木 означає «дерево», 林 — «гай», 木木木 — «ліс», — і в такій ритмічній композиції вони разом передають враження пейзажу ландшафту. Через ненав'язливий лаконічний стиль проявляється японський світогляд.
Більше про японські постери можна дізнатись з лекції Іри Гетьман в Projector Library. Або обирайте одну з 250+ лекцій на іншу тему та дізнавайтеся більше.

Конспектував: Богдан Колюбаєв
Гараж
Сподобалась стаття?